گرچه تا شروع نیم‌فصل دوم هفته‌های زیادی باقیمانده اما باشگاه استقلال از همین حالا به‌دنبال تقویت این تیم است و قصد دارد با متقاعد کردن آبی‌ها جهت کسر دوباره قرادادشان، بستر را برای جذب ۲ ستاره فراهم کنند.

استقلال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال استقلال برای کسب موفقیت با تیمی که از دوران کودکی آن را دوست داشت، انگیزه زیادی دارد؛ سرمربی جسور و باانگیزه آبی‌پوشان که در سال‌های نه چندان ستاره فوتبال ایران بود و بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو می‌بست، می‌خواهد وقتی سوت آخرین بازی لیگ بیست‌وسوم زده می‌شود، خوشحال‌ترین مربی کره زمین باشد.

سرمربی استقلال فصل را با حاشیه‌ها و چالش‌های زیادی آغاز کرد. اما این چالش‌ها باعث نشد او انگیزه‌اش را از دست بدهد چون در روز معارفه رسمی‌، به سختی‌های کار در استقلال اذعان کرد و قول داد با همه توان در این مسیر بجنگد.

تیم نکونام حالا در صدر جدول قرار گرفته است و دوست ندارد این جایگاه را تا پایان فصل از دست بدهد. او در روزهایی که لیگ تعطیل و هفته‌های زیادی تا پایان نیم‌فصل باقیمانده است، دغدغه‌های فراوانی دارد و علاوه بر اینکه به فکر بازی‌های باقیمانده استقلال در لیگ برتر است، برنامه‌ریزی خود را جهت تقویت تیمش برای نیم فصل دوم از همین حالا آغاز کرده است.

نکونام به خوبی می‌داند در نیمه دوم لیگ برتر بازی‌ها حساس‌تر و امتیازگیری سخت‌تر می‌شود و به همین دلیل باید نقاط ضعف و قوت تیمش را برطرف و تقویت کند.

به طور حتم استقلال برای تقویت تیم خود به دنبال جذب بازیکن خواهد بود هر چند فهرست خرید نکونام طولانی نخواهد بود.

آنچه درباره آبی‌ها حتمی به نظر می‌رسد این است که استقلال جذب ۲ بازیکن در ۲ پست متفاوت را دستور کار قرار داده است.

خط دفاعی استقلال هرچند تا اینجای مسابقات نمایش‌های خوبی را به اجرا گذاشته است اما اولین پستی که نکونام به دنبال تقویت آن خواهد بود، دفاع وسط است. مصدومیت‌ محمدحسین مرادمند و آرمین سهرابیان و فشردگی‌ بازی‌ها در نیم فصل دوم او را به تکاپو انداخته است تا هر طور شده یک مدافع وسط توانمند به خدمت بگیرد.

دومین خرید احتمالی استقلال یک شماره ۱۰ واقعی خواهد بود؛ بازیکنی توان تکنیکی بالایی داشته و خلاق و باهوش باشد و بتواند جلوتر از هافبک‌های میانی و پشت مهاجم بازی کند.

البته جذب این بازیکن‌ها با ۲ چالش همراه خواهد بود. نخستین چالش به خروج ۲ نفر از فهرست استقلال بستگی دارد. با توجه به اینکه فهرست آبی‌پوشان پر است و آنها جای خالی ندارند برای جذب بازیکن در نیم‌فصل دوم، باید فهرست را خالی کنند. البته به نظر می‌رسد نکونام برای حل این مشکل کار سختی پیش رو نخواهد داشت! او نشان داده یک مربی جدی است که منافع استقلال را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد و هر بازیکنی که نتواند انتظاراتش را در هفته‌های آتی برآورده سازد، در فهرست خروج قرار خواهد داد.

اما دومین چالش استقلال برای جذب بازیکن به سقف قرارداد مربوط می‌شود؛ ماجرایی که تا همین الان حاشیه‌های زیادی را برای آبی‌پوشان ایجاد کرده و پرونده آنها در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حال بررسی است.

مدیران استقلال برای آنکه بدون تخلف یا دور زدن قانون، با خیال آسوده به فکر جذب بازیکن باشند، تلاش‌های خود را آغاز کرده‌ و سرگرم مذاکره با بازیکنان هستند تا باز هم قراردادشان را کاهش دهند تا از این حیث برای آبی‌ها مشکلی به‌وجود نیاید. به طور حتم انتظار می‌رود با جوی که در هفته‌های اخیر در این تیم شکل گرفته است، نفرات دیگری نیز قراردادشان را کسر خواهند کرد و به نظر نمی‌رسد استقلال برای جذب بازیکن در نیم فصل دوم با مشکلی به نام سقف قرارداد مواجه شود.

کد خبر 808841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    16 59
    البته فعلآ که فدراسیون بهشون چراغ سبز داده وهنوز بعد از هفته ها کسر امتیاز نشده اند که باعث شگفتی همه شده است
    • الیاس IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      38 12
      شما که بنام هوادار متمول همه بازیکنان را خریدید.وقتی باشگاهتون نمیتونه اپشنهارا بده معلومه اصل قرارداد چی بوده که اپشنش خارج از توان باشگاهست
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    18 38
    تقلب آشکار
  • IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    36 13
    فقط بعنوان یک هوادار باشگاه استقلال. از شما بازیکنان و مربیان این فصل تیم استقلال بگویم دورود بر همت و شرافت شما؟....
  • US ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    58 7
    نکونام ...
  • ح س IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    37 9
    نمیدونم چرا بعضی ها جام اسنپی رو یادشون میره با تیمشون
  • بهروز IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    48 8
    اون بنده خدایی که میگه جام اسنپی؟؟ اسنپی تر از پرسپولیس مگه سراغ دارین ۵ سال جام اسنپی براشون اومد بسه دیگه شما قرمزها اخرشین 😂😂😂😂
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    32 6
    تقلب تقلب تقلب بازهم نیم فصل تقلب باتقلب می توان استاددانشگاه شد گرتقلب رابگیرند.‌‌‌...‌‌‌‌‌‌....
  • نیما IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    9 13
    بازم مربی و بازیکنا دارن از قرار دادشون کم میکنن برای جذب بازیکن جدید و پیشرفت تیم اون وقت ی عده لنگی میان میگن استقلال تخلف کرده😂🤧
  • کیان US ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    30 3
    باید سقف قرداد را بردارند و یک چاره ای منطقی برای باشگاه ها درنظر بگیرند باشگاه ها باید با توجه به توان مالی هزینه کنند اولین قانون باید برای باشگاه های بدهکار درنظر گرفته شود که البته باید برای فصل بعد فدراسیون بدون درنظر گرفتن جایگاه باشگاه ها اجازه ندهد باشگاه های بدهکار بازیکن جدید جذب کنند دوم درآمد زایی باشگاه ها که نوددرصد آن به باشگاه ها مربوط نمی شود بلکه به اسپانسر ها و حق پخش است که یکبار برای همیشه فدراسیون این حق قانونی را به باشگاه ها بدهد اگر صدا سیما حاضر نشد حق پخش را بدهد فدراسیون باید از ورود تجهیزات صدا سیما به داخل ورزشگاه ها خودداری کند و با فروش امتیاز پخش بازیهای لیگ به یک رسانه بین‌المللی برای باشگاه ها درآمد ایجاد کند در این صورت اسپانسر های خارجی هم از لیگ استقبال نموده ودرآمد باشگاه ها رشد قابل توجه ای خواهد داشت و صدا و سیما هم نمی تواند برنامه های مربوط به لیگ را پخش کن برنامه های مثل فوتبال برتر شب‌های فوتبالی به قهقرا خواهند رفت آیا فدراسیون می تواند چنین کار بزرگی را انجام دهد
  • علی فتحی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    17 5
    کدام کسر قرارداد کشکه باید امتیاز کم شود تا کلاهبردای نکند خدایی همش حرفه
  • حسین IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 1
    هواداران تیم پیروزی اخبار تیم سرورشون را به دقت دنبال می کنند در حالی که اخبار تیم لنگ برای ما هیچ اهمیتی ندارد ، با همین فرمان ادامه‌ دهید خخخخخخخخخخ
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    3 1
    مدیران و کادر فنی تیم استقلال تهران اعلام کردند، کسر امتیازات نکنید ، همگی مجانی بازی می‌کنیم ، قراردادها مشتی کاغذ بیخاصیتی هستند، بجان چکش کار و سند نگاران جاعلین، اصلا دروغ نیست والله بجان خطیر جان و فدراسیون عابی.
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 1
    ظاهرا بازيکنان تیم استقلال موافقت‌ کرده‌اند که باشگاه نود درصد قرارداد آنها را کسر کرده و ده درصد الباقی را باشگاه جهت کمک به غزه ارسال کند و درود بر شرف بازيکنان تیم استقلال که حاضرند امسال را مجانی بازی کنند به نفع هواداران خیلی خوب خیلی عالی از گذشتگي یعنی همین
  • ... IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    3 1
    درود و بدرود برجواد نکونام وکادر فنی و بازیکنان باغیرت که با وجود سختی های فراوان از جان و مال برای سربلندی تاج فوتبال ایران و آسیا مایه میزارن هرگز فراموششان نمیشود فداکاری شما عزیزان بزرگوار انشاالله در انتهای فصل شنل قهرمانی را روی دوش شما خواهیم دید به کوری چشم دشمنان 🤣💙💙💙💙🤣💪💪🙏🙏💐💐
  • سپاهان مظلوم IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    قرارداد۲۶۰ میلیونی دیگه چقدرش راکم کند بازیکنان استقلال که ادعا می‌کنند قراردادشان طبق حقوق کارگری میباشد